Βιβλίο εντυπώσεων > ΔΗ1600–Ηλεκτρονικές Εκδόσεις & Διαδίκτυο

ΜΠΑΡΜΠΑΡΓΥΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Εδώ μπορείτε να γράψετε χωρίς φόβο και πάθος -άλλωστε οι εξετάσεις τελείωσαν!- τις εντυπώσεις σας από την παρακολούθηση του μαθήματος.
Επίσης, θα μπορούσατε να αναπτύξετε ενδεχόμενα σχόλια ή παρατηρήσεις σας, τα οποία θα επιθυμούσατε να ληφθούν υπόψη, είτε από τον διδάσκοντα, είτε από τους συναδέλφους σας που θα επιλέξουν αυτό το μάθημα στο μέλλον.

7 Μαρτίου 2009 (18:20)


ΣΑΒΒΑΚΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ
[ΑΕΜ:992] ΤΑΞΗ 2008-09

ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΝΤΥΠΩΣΕΩΝ..ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΦΟΙΤΗΤΗ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟ….
ΠΑΜΕ ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ.ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΦΑΝΤΑΖΕΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ ΚΑΘΩΣ Η ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΚΩΔΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ “ΤΡΟΜΑΖΕΙ”. ΑΦΟΥ ΟΜΩΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ FRONTPAGE, Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΣΙΤΗ ΚΑΙ ΑΠΛΗ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΦΟΙΤΗΤΗ. Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΑΤΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ, ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΥΡΙΑΝΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ, ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
ΠΑΜΕ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ….
Η ΘΕΩΡΙΑ ΔΕΝ ΤΡΟΜΑΖΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΤΛΟΥΝΤΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ…..Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ….
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ, ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΛΙΓΑ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΚΑΤΙ. ΜΗΝ ΤΡΟΜΑΞΕΤΕ ΣΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΙΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ.
ΜΕ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ, ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΟ.

9 Μαρτίου 2009 (16:14)


ΔΕΛΗΓΕΩΡΓΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
[ΑΕΜ:948] ΤΑΞΗ 2008-09

Το είπατε και το κάνατε λοιπόν (σχετικά με το βιβλίο εντυπώσεων)! Όντως πολύ καλή ιδέα…αν και δεν είμαι σίγουρη για το κατά πόσο θα έπρεπε να μιλήσω αφού έχω και σε αυτό το εξάμηνο δικό σας μάθημα!
Όπως και να’χει…το μάθημα των ηλεκτρονικών εκδόσεων είναι από τα ελάχιστα δημιουργικά και εποικοδομητικά μαθήματα στη σχολή! Οφείλω να ομολογήσω ότι με δυσκόλεψε το πρακτικό κομμάτι και στα πλαίσια της εργασίας αλλά και στα πλαίσια της εξέτασης, παρ’όλα αυτά η δημιουργία μιας προσωπικής ιστοσελίδας αποτέλεσε πρωτοφανή για όλους μας εμπειρία και άκρως ενδιαφέρουσα.

9 Μαρτίου 2009 (23:28)


ΠΑΡΙΑΝΟΥ ΑΡΓΥΡΩ
[ΑΕΜ:1077] ΤΑΞΗ 2008-09

Πρώτον, φίλτατε Μάκη, δεν πρόσεξες πως τα σχόλιά μας απευθύνονται μόνο στα μέλη του Group ΔΗ1600, επομένως σε αυτούς που έχουν ήδη επιλέξει το μάθημα ! Δεύτερον, ο διδάσκων δεν επιθυμεί διαφήμιση – αντίθετα μάλλον δυσφήμιση (θα του κάνουμε τη χάρη? χε,χε!)- αλλά πιθανή βελτίωση μέσα από τις παρατηρήσεις μας. Τρίτον, το Frontpage, δεν είναι αξιόπιστο πρόγραμμα γιατί δεν ανταποκρίνεται στο τελικό-επιθυμητό αποτέλεσμα και προσωπικά θεωρώ ξεπερασμένο, θα ήταν χρήσιμο να δοθούν περισσότερες οδηγίες για την χρήση του ίδιου του προγράμματος και όχι τόσο του θεωρητικού μέρους. Το άψογο θα ήταν 1 πρόγραμμα που θα ανταποκρίνεται στο What You See Is What You Get που δυστυχώς δεν εκφράζει την Html…

10 Μαρτίου 2009 (21:39)


ΣΩΤΗΡΑΚΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
[ΑΕΜ:1086] Best of 2008-09

Ηρώ ένα πράγμα σου λέω μόνο: adobe dreamweaver for the win!
Και εκτός του ότι είναι “What You See Is What You Get” στις online πηγές έχει άκρως εκπαιδευτικά βiντεο για τα βασικά και από εκεί και μετά αν σε ενδιαφέρει ψάχνεις στο internet και κάνεις τα πάντα!
Τα μάθημα τα σπάει .-

26 Μαρτίου 2009 (14:20)


ΠΑΡΙΑΡΟΥ ΑΡΓΥΡΩ
[ΑΕΜ:1077] ΤΑΞΗ 2008-09

Περιμένω να μου το φέρεις τότε σε παρακαλώ !! Ελπίζω να είναι πιο εύχρηστο.
Υ.Γ. Ελπίζω να μην παρεξηγήθηκα συνάδελφε Μάκη, ο διδάσκων αποφάσισε κοινοποίηση του group για όλους τους ενδιαφερόμενους!

18 Μαΐου 20092(00:27)


ΜΠΑΡΜΠΑΡΓΥΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Στο σημείο αυτό, θα επιθυμούσα να παρέμβω στη ροή των εντυπώσεών σας, αφενός για να ευχαριστήσω θερμά για τα όσα θετικά σχόλια καταγράφηκαν παραπάνω, και αφετέρου για να διευκρινίσω ορισμένα θέματα, τα οποία -κατά την ταπεινή μου γνώμη- λειτουργούν μάλλον αποπροσανατολιστικά για όσους ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν το μάθημα στο μέλλον.

Α. Στο Post #1 αναφέρεται ρητώς ότι “θα μπορούσατε να αναπτύξετε ενδεχόμενα σχόλια ή παρατηρήσεις σας, τα οποία θα επιθυμούσατε να ληφθούν υπόψη, είτε από τον διδάσκοντα, είτε από τους συναδέλφους σας που θα επιλέξουν αυτό το μάθημα στο μέλλον”. Συνεπώς, η δημόσια κοινοποίηση των σχολίων ήταν κάτι το οποίο είχε αναγγελθεί πριν ξεκινήσει αυτή η καταγραφή των εντυπώσεων, κι όχι κάτι που “ο διδάσκων αποφάσισε” (βλ. Post #6) εκ των υστέρων. Και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο θεωρώ άδικη τη λεκτική “επίθεση” κατά του “φίλτατου Μάκη” στην αρχή του Post #6. Άλλωστε, αν τα σχόλια τα έβλεπαν μόνο το μέλη της ομάδας (group) του μαθήματος, τι αξία θα είχαν;

Β. Ουδέποτε ο διδάσκων δήλωσε ότι επιθυμεί δυσφήμιση του μαθήματος (βλ. Post #4), αλλά ούτε και προσπάθησε να κρύψει ή να υποβαθμίσει τις δυσκολίες που έχει το συγκεκριμένο μάθημα. Γι’ αυτό άλλωστε και στην πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παρακολούθηση του μαθήματος, αναφέρεται ρητώς ότι το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές & φοιτήτριες που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τα υποχρεωτικά μαθήματα ΓΕ1100 & ΔΗ0200.

Γ. Ο τίτλος του μαθήματος είναι “Ηλεκτρονικές Εκδόσεις & Διαδίκτυο”, κι όχι απλώς Microsoft FrontPage, ή οποιοδήποτε άλλο λογισμικό σχεδίασης ιστοσελίδων, έτσι ώστε να δικαιολογείται η αποκλειστική ενασχόληση με την εκμάθηση αυτού του λογισμικού (βλ. Post #4). Εξάλλου, αν και δεν τίθεται από τον διδάσκοντα κάποιος περιορισμός στον τρόπο δημιουργίας των ιστοσελίδων, στα πλαίσια του μαθήματος παρέχονται (α) πλούσια βιβλιογραφία σε ηλεκτρονική μορφή, (β) εκπαιδευτικές ταινίες, και (γ) ολοκληρωμένα μαθήματα σε CD, για την εκμάθηση -σε ικανοποιητικό βαθμό- του λογισμικού Microsoft FrontPage, και η πρόσβαση σε όλο αυτό το υλικό μπορεί να γίνει και από το σπίτι. Συνεπώς, αν κάποιος πράγματι ενδιαφέρεται να μάθει να χρησιμοποιεί το Microsoft FrontPage για τη δημιουργία ιστοσελίδων, αρκεί να αφιερώσει λίγο χρόνο και να εκμεταλλευτεί το εκπαιδευτικό υλικό που προσφέρεται στα πλαίσια του μαθήματος.

Κλείνοντας την παρέμβαση αυτή, θα επιθυμούσα να σημειώσω ότι το βιβλίο εντυπώσεων παραμένει ανοιχτό για περαιτέρω σχόλια.

24 Μαΐου 2009 (02:03)


ΜΑΥΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
[ΑΕΜ:1065] Best of 2009-10

Καλησπέρα,

Θεωρώ ότι το μάθημα υστερεί στα εξής σημεία:

1. υπάρχει αρκετή θεωρία στα πρώτα μαθήματα (αναφέρομαι στις διαφάνειες που διαβάζονται μέσα στο μάθημα) και νομίζω ότι αυτό κουράζει αρκετά. Νομίζω ότι θα μπορούσε να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας της θεωρίας για να μη γίνεται τόσο κουραστική και φυσικά να μπορούν οι φοιτητές να παρακολουθήσουν έτσι ώστε να μη χρειάζεται μετά να ξοδέψουν μέρες διαβάσματος. Πιστεύω ας πούμε ότι θα μπορούσε να δοθεί έμφαση περισσότερο στο πρακτικό κομμάτι του μαθήματος (το οποίο το βρίσκω πιο ενδιαφέρον) και παράλληλα να διδάσκεται η θεωρία αλλά σε μικρότερες δόσεις.

2. Νομίζω ότι κάποιες από τις ασκήσεις του μαθήματος θα μπορούσαν να αφαιρεθούν ή να δίνονται για άσκηση στο σπίτι, και στην θέση τους να τοποθετηθούν περισσότερα μαθήματα πάνω σε σύγχρονα προγράμματα κατασκευής ιστοσελίδων. (Θα μπορούσαμε να αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο στο να μαθαίνουμε όλες τις δυνατότητες που προσφέρουν προγράμματα όπως το dream και έπειτα να εφαρμόζαμε αυτές τις επιλογές στις ασκήσεις, τις οποίες φυσικά θα μπορούσαμε να δουλεύουμε και στο σπίτι μας, χωρίς το άγχος του χρόνου).

Αυτές ήταν οι παρατηρήσεις μου για το μάθημα, καλή επιτυχία σε όσους επιλέξουν να το παρακολουθήσουν.

1 Μαρτίου 2010 (15:07)


ΓΡΑΜΜΕΝΙΔΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
[ΑΕΜ:1039] ΤΑΞΗ 2008-09

loipooooooooooon mias kai twra eida to vivlio entipwsewn exw na thapswwwwwwwwwwwww!!!!!ahahahahaha
kalo einai to mathima kai arketa xrisimo.ta programmata poy mporeis na xrisimopoiiseis einai apeira arkei na to psaxeis.iparxoun kai etoima layouts (i irw kai egw xeroyme xixixixix)
den einai diskolo to matiima genika eiiai aplo toulaxiston emena etsi mou fanile.oso giamtis diafaneies nai einai ligo eourastikes alla an exeis ligl kritiki skepsi katalavaineis poies prnpei na diavaseis kai poies oxi kai toso gsa tis exetaseis.
ta simantika pragmata fainontai!!!!!

9 Μαρτίου 2010 (13:54)


ΜΠΑΡΜΠΑΡΓΥΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Στο σημείο αυτό, θα επιθυμούσα να παρέμβω στη ροή των εντυπώσεων για δεύτερη φορά, και να διευκρινίσω ορισμένα θέματα σχετικά με το μάθημα.

Α. Σχετικά με τη θεωρία του μαθήματος: Σαφώς και φαίνεται να “υπάρχει αρκετή θεωρία στα πρώτα μαθήματα” (Post #8). Όμως, το μεγαλύτερο μέρος αυτής της θεωρίας έχει χαρακτήρα επανάληψης, καθώς αναφέρεται σε γνώσεις που αποκτήθηκαν (ή έπρεπε να αποκτηθούν) στα υποχρεωτικά μαθήματα των προηγουμένων εξαμήνων, και αναφέρομαι τόσο στο μάθημα του Β΄ εξαμήνου (“ΓΕ1100-Τεχνολογίες και Εφαρμογές Πληροφορικής”), όσο και στο μάθημα του Δ΄ εξαμήνου (“ΔΗ0200-Διαδικτυακή Δημοσιογραφία”).
Δυστυχώς, μετά από τρία χρόνια διδασκαλίας του μαθήματος “ΔΗ1600-Ηλεκτρονικές Εκδόσεις & Διαδίκτυο”, έχουν διαπιστωθεί μεγάλα κενά στο θεωρητικό υπόβαθρο όσων επιλέγουν να παρακολουθήσουν αυτό το μάθημα επιλογής. Ασφαλώς, αυτά τα κενά ποικίλουν από φοιτητή σε φοιτητή, αλλά πολλές φορές αναφέρονται ακόμη και σε βασικές έννοιες! Συνεπώς, είναι σκόπιμο να γίνεται μία συστηματική επανάληψη όλων των απαιτούμενων εννοιών, έτσι ώστε να αποκτήσουν οι φοιτητές στέρεες θεωρητικές βάσεις, στις οποίες θα στηρίξουν τις πρακτικές εφαρμογές τους στα πλαίσια του μαθήματος.
Άλλωστε, από βαθμολογικής άποψης, η θεωρία συνεισφέρει μόνο στο 30% της συνολικής βαθμολογίας (μέσω της τελικής εξέτασης στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος), ενώ το υπόλοιπο 70% προκύπτει κυρίως από συνιστώσες πρακτικής φύσης (20% από τις εβδομαδιαίες εργαστηριακές ασκήσεις, 20% από την εργασία σχεδίασης ενός ολοκληρωμένου δικτυακού τόπου, και 30% από την τελική εξέταση στο πρακτικό μέρος του μαθήματος).

Β. Σχετικά με τον τρόπο παρουσίασης της θεωρίας με τις διαφάνειες του μαθήματος: Σαφώς και φαίνεται να “κουράζει αρκετά” (Posts #8 ω #9), όχι μόνον τους φοιτητές, αλλά και τον διδάσκοντα, εξίσου. Ωστόσο, οι διαφάνειες δεν είναι τηλεγραφικές ως προς το περιεχόμενό τους, το οποίο αναπτύσσεται διεξοδικά κατά τη διάρκεια της παράδοσης (μέσω της ανάγνωσης και του σχολιασμού), έτσι ώστε να γίνει πλήρως κατανοητό, και να μην απαιτείται κάποια περαιτέρω έρευνα στο σπίτι για την πλήρη κατανόησή του. Συνεπώς, δεν δικαιολογείται οι φοιτητές που παρακολουθούν επιμελώς την παράδοση της θεωρίας, να “χρειάζεται μετά να ξοδέψουν μέρες διαβάσματος” (Post #8). Βεβαίως, υπάρχει μία σκέψη, εφεξής να γίνεται διαθέσιμο το περιεχόμενο των διαφανειών πριν από κάθε παράδοση, έτσι ώστε να υπάρχει κάποια σχετική προετοιμασία από την πλευρά των φοιτητών (τουλάχιστον μία ανάγνωσή τους), αλλά διατηρώ ακόμη κάποιες αμφιβολίες κατά πόσο μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο.

Γ. Σχετικά με το επίπεδο του μαθήματος (Post #8): Ας μη ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα προπτυχιακό μάθημα, το οποίο απευθύνεται σε φοιτητές που δεν έχουν κάποια προηγούμενη εμπειρία στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Κύριος στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές γερές βάσεις στο αντικείμενο, κι αν το επιθυμούν, να μπορούν εύκολα να συνεχίσουν στο μέλλον, και σε πιο προχωρημένα θέματα. Άλλωστε, υπάρχει και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Δ&ΜΜΕ, το οποίο προσφέρει σχετικά μαθήματα σε πιο προχωρημένο επίπεδο.

Κλείνοντας την παρέμβαση αυτή, θα επιθυμούσα να σημειώσω ότι το βιβλίο εντυπώσεων παραμένει ανοιχτό για περαιτέρω σχόλια.

24 Ιουλίου 2010 (20:59)


ΤΣΙΡΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΑ
[ΑΕΜ:1266] ΤΑΞΗ 2011-12

Το συγκεκριμένο μάθημα μπορώ να πω ότι μου άφησε θετική εντύπωση. Θεωρώ ότι είναι χρήσιμο και για τις 2 κατευθύνσεις και για όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με ηλεκτρονική δημοσιογραφία. Η θεωρία του μαθήματος λίγο κουραστική αλλά χρήσιμη στην εργασία που είχαμε να ετοιμάσουμε. Η τεχνολογία του wordpress την οποία χρησιμοποιήσαμε πρώτη φορά στο μάθημα, πιστεύω ότι βοηθά πολύ όλους όσους θέλουν να δημιουργήσουν μια σελίδα ενημέρωσης και όχι μόνο. Μπορεί οι ασκήσεις να φαίνονται κουραστικές αλλά είναι χρήσιμες και απαραίτητες για τη κατανόηση του αντικειμένου. Θα το πρότεινα σε όσους θέλουν να μάθουν να φτιάχνουν ηλεκτρονικές σελίδες.

22 Φεβρουαρίου 2012 (21:04)


ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ ΛΙΝΑ
[ΑΕΜ:1435] ΤΑΞΗ 2012-13

Χωρίς φόβο και πάθος λοιπόν, έχω να καταθέσω με την σειρά μου τα εξής:
Δύο λέξεις για μένα μπορούν να χαρακτηρίσουν απόλυτα το μάθημα… απαιτητικό και δημιουργικό!
Αρκετή θεωρία και πολλές ασκήσεις, που ευτυχώς ή δυστυχώς είναι απαραίτητα εργαλεία για να ολοκληρώσεις με επιτυχία την εργασία! Ίσως να κουράζεσαι λιγάκι κατά τη διάρκεια του εξαμήνου αλλά σε αποζημιώνει αφάνταστα η τελική εργασία! Για μένα ήταν απίστευτα δημιουργική, ίσως από τις πιο δημιουργικές που έχω κάνει στην σχολή! Σε γενικότερα πλαίσια, οι γνώσεις που παίρνεις από το μάθημα θεωρώ ότι είναι απαραίτητες, πολύ σημαντικές και χρήσιμες για εκείνους που θέλουν να ασχοληθούν με την δημιουργία δικτυακών τόπων. Επιλέξτε το και μην το φοβηθείτε, αξίζει! 🙂

25 Ιανουαρίου 2013 (19:35)


ΣΥΜΕΩΝΙΔΟΥ ΜΥΡΤΩ-ΜΑΡΙΑ
[ΑΕΜ:1411] Best of 2012-13

Καταρχάς, γνωρίζεις έναν κόσμο, με τον οποίο δεν έχεις έρθει ξανά σε επαφή στο παρελθόν. Παίρνεις γνώσεις που μάλλον δεν έχουν πολλοί στο περιβάλλον σου και κατανοείς πώς λειτουργούν πολλά πράγματα στο internet. Μπορεί για παράδειγμα, σερφάροντας σε μια ιστοσελίδα να μπορείς να εξηγήσεις πού οφείλονται τα προβλήματα που πιθανώς υπάρχουν στην προβολή της. Ακόμα, καταλαβαίνεις τί κάνει κάποιες σελίδες πιο εύχρηστες ή πιο δημοφιλείς. Όλα αυτά σε βοηθούν να βελτιώσεις σελίδες που ήδη έχεις (ακόμη και blog). Αν σκεφτούμε πιο μακροπρόθεσμα, με το μάθημα αυτό δημιουργείς βάσεις-γνώσεις των σημερινών δυνατοτήτων του internet. Αν λοιπόν θέλεις κάποια στιγμή στο μέλλον να ασχοληθείς περισσότερο, θα πρέπει μόνο να ενημερωθείς για τις τελευταίες εξελίξεις.

Πιο ουσιαστικά τώρα. Το μάθημα ΔΕΝ είναι δύσκολο. Απλώς απαιτεί χρόνο και επιμονή. Ναι, στο θεωρητικό κομμάτι μπορεί να γίνει λίγο κουραστικό, αλλά τελικά καταλαβαίνεις ότι η θεωρία λειτουργεί σαν οδηγός που σε κάνει να αποφύγεις λάθη, όταν φτάνεις να παίζεις με τους κώδικες και να δομείς τη σελίδα σου για την εργασία. Θεωρητικά, πολλά από αυτά που υπάρχουν στη θεωρία έχουν ειπωθεί στο εργαστήριο της Διαδικτυακής-αλλά η θεωρία από την πράξη απέχουν πολύ! Έτσι κι εδώ, όταν περνάς στο πρακτικό μέρος και κάνεις ασκήσεις, συνειδητοποιείς πόσο πολλές δυνατότητες έχεις. Κάνοντας την εργασία, καταλαβαίνεις πως είσαι σε θέση να φτιάξεις κάτι από το μηδέν. Προσοχή σε αυτό το σημείο, μπορεί να εθιστείς! 😛 Όσον αφορά τις εξετάσεις, χρειάζεται να επαναλάβεις κυρίως τη θεωρία, αφού τα πρακτικά τα έχεις δουλέψει ήδη αρκετά και τα ξέρεις.

Συνολικά, το μάθημα είναι πράγματι, πολύ δημιουργικό, είναι διαφορετικό και σε κάνει να κάνεις κάτι καινούριο. Δεν θα σου διδάξει τα πάντα! Θα σου δώσει όσα χρειάζεσαι για μία βάση και μετά θα θέλεις να ψάξεις μόνος σου-και θα ξέρεις πού!

26 Ιανουαρίου 2013 (15:28)


ΜΑΝΤΖΙΑΡΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
[ΑΕΜ:1392] ΤΑΞΗ 2012-13

Έστω και ετεροχρονισμένα ας γράψω κι εγώ την άποψή μου για το μάθημα, τώρα που τελειώσαμε από εξετάσεις και βαθμολογίες…
Προσωπικά το Ηλεκτρονικές Εκδόσεις και Διαδίκτυο ήταν ένα από τα πιο απαιτητικά και συγχρόνως ενδιαφέροντα και δημιουργικά μαθήματα που έχω παρακολουθήσει στη Σχολή. Το κατατάσσω στα αγαπημένα μου μαθήματα και στα πιο χρήσιμα του προγράμματος σπουδών, αν σκεφτεί κανείς ότι η δημοσιογραφία και η ενημέρωση οδεύουν πλέον αποκλειστικά προς το Διαδίκτυο και τις Ηλεκτρονικές Εκδόσεις. Επειδή λοιπόν δεν χρειάζεται μόνο να ξέρουμε πώς να “δουλεύουμε” σε ένα Μέσο, αλλά πρέπει να γνωρίζουμε και πώς το κάθε Μέσο “δουλεύει” από μόνο του, το συγκεκριμένο εργαστήριο δίνει τη δυνατότητα εξοικείωσης με τις ιστοσελίδες, το “στήσιμο” και τη διαχείρισή τους, καθώς και με τις πιο σημαντικές τεχνολογίες για δημιουργία και χρήση ηλεκτρονικών εκδόσεων!

Όποιος αποφασίσει να το πάρει, θα ήταν καλό για αυτόν να ασχολείται αρκετά, να διαβάζει από νωρίς στο εξάμηνο γιατί στο τέλος και θα δυσκολευτεί να κάνει την εργασία και θα μπερδευτεί με την θεωρία…Το βιβλίο είναι εύκολο και πολύ βοηθητικό, οι σημειώσεις και το extra υλικό που προτείνεται επίσης. Οι εξετάσεις έχουν να κάνουν με πράγματα που έχουν διδαχθεί και με τα οποία έχει και πρακτικά ασχοληθεί ο φοιτητής. Τέλος, η ιστοσελίδα που πρέπει να δημιουργηθεί ως εργασία στο μάθημα είναι το πιο δημιουργικό αντικείμενο με το οποίο έχω ασχοληθεί στη Σχολή μέχρι στιγμής. Δεν είναι δύσκολο, αλλά χρειάζεται χρόνο, όρεξη για δημιουργία και γνώσεις που καλύπτονται με το παραπάνω μέσα στο μάθημα. Ξεκινάς να δημιουργείς το site και τελικά “κολλάς” και ασχολείσαι πολύ και θες συνέχεια να το βελτιώνεις και να προσθέτεις πράγματα, να το αλλάζεις, να δώσεις ένα “δικό” σου κομμάτι!!! Κι όλα αυτά σε διάστημα ενός μήνα χοντρικά, που είναι ικανοποιητικό για να ολοκληρωθεί η εργασία, ενώ υπάρχει και δυνατότητα διορθώσεων πριν την τελική παράδοση. Είναι πολύ ενδιαφέρον και ξεχωριστό μάθημα! Καλή Επιτυχία σε όσους το επιλέξουν!!!!

12 Φεβρουαρίου 2013 (20:29)


ΚΑΤΣΑΡΗ ΕΥΤΥΧΙΑ
[ΑΕΜ:1386] ΤΑΞΗ 2012-13

Ήρθε η μεγάλη στιγμή για να καταθέσω κι εγώ τη δική μου άποψη σχετικά με το μάθημα. Στην αρχή, μπορώ να πω ότι με είχε κουράσει η πολλή θεωρία. Ωστόσο όταν ξεκινήσαμε το πρακτικό μέρος του μαθήματος, διασκέδασα πολύ. Ναι, καλά διαβάσατε… το διασκέδασα. Κάθε άσκηση που κάναμε ήταν σαν ένας γρίφος, σαν σπαζοκεφαλιά που ζητούσε λύση, την οποία όταν την έβρισκες ένιωθες σαν να κατέκτησες το Έβερεστ. Τα περιγράφω λίγο μεταφορικά αλλά έτσι ήταν για εμένα τα πράγματα.

Πολύ μα πάρα πολύ ενδιαφέρον μάθημα, με πολλές χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις ηλεκτρονικές εκδόσεις και με το πως δουλεύει ένα ηλεκτρονικό μέσο. Θα μάθετε πολλά και σίγουρα θα απολαύσετε την δημιουργία της δικής σας ιστοσελίδας!
Φυσικά, έχει κι αυτό τις δικές ταυ απαιτήσεις, στις οποίες όμως μπορείτε να ανταπεξέλθετε αν παρακολουθείτε στα μαθήματα και κάνετε τις ασκήσεις χωρίς βοήθεια από ”αλλού”!
Αν σας αρέσουν οι σπαζοκεφαλιές λοιπόν και θέλετε να ασχοληθείτε με ένα πραγματικά ενδιαφέρον μάθημα σε αυτή τη σχολή, το προτείνω ανεπιφύλακτα!

10 Σεπτεμβρίου 2013 (01:49)


ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ΜΙΝΩΣ-ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
[ΑΕΜ:1525] Best of 2015-16

Καλησπέρα, καλησπέρα! Αποφάσισα επιτέλους να γράψω την άποψή μου για το μάθημα. Κατ’αρχάς θα ήθελα να πω ότι ίσως ήμουν κάπως αυστηρός κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης. Τώρα, που έχει τελειώσει το ταξίδι θα ήθελα να πω πως μου φάνηκε σαν να είναι το πιο εύκολο μάθημα που προσφέρει ο κ. Μπαρμπαργύρης. Είναι απαιτητικό αρκετά, αλλά δεν μπορώ να πω ότι ζορίστηκα ιδιαιτέρως (συγκριτικά με τα προηγούμενα μαθήματα του διδάσκοντα. Το ΓΕ2700 μου φάνηκε πολύ πιο κοπιαστικό! Για να με επαναφέρω στην τάξη όμως, το ΔΗ1600 είναι σίγουρα από τα ωραιότερα και τα πιο σημαντικά-χρήσιμα μαθήματα της σχολής. Είναι υποχρεωτικό πλέον ο δημοσιογράφος να ξέρει τα βασικά της HTML και του CSS και είμαστε τυχεροί που η σχολή προσφέρει ένα τέτοιο μάθημα. Στο παρελθόν είχα προσπαθήσει να παρακολουθήσω ένα MOOC με αντίστοιχο περιεχόμενο, αλλά ήταν εξαιρετικά βαρετό! Οπότε, να προτιμήσετε το ΔΗ1600 και αν τα βρείτε σκούρα, μην τα παρατήσετε. Αξίζει τον κόπο!
Υ.Γ. κ. Μπαρμπαργύρη, σας ευχαριστώ για όλα όσα μου μάθατε. Καλή συνέχεια να έχετε σε ό,τι κι αν κάνετε!

4 Φεβρουαρίου 2016 (23:03)


 

Δρ. Κ. Α. Μπαρμπαργύρης, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) @ Τμήμα Δημοσιογραφίας, Μέσων & Επικοινωνίας, Α.Π.Θ.